Un paso máis para a inclusión social

Diario de Pontevedra. 30 de xuño de 2011 Texto: Laura Paredes

Que as asociacións abran as súas portas aos medios de comunicación é fundamental para que estes poidan tratar o tema coa maior veracidade e realismo posible. A cuestión centrou onte a xornada sobre discapacidade e medios de comunicación organizada pola Fundación Juan XXIII.

"SOMOS PERSOAS e como tal deben tratarnos. Levo catro anos traballando na Fundación e a miña vida cambiou moito. Síntome útil, se me respeta, son máis feliz, teño amigos e podo participar".Estas son as palabras de Raquel Olivares, unha xove con discapacidade intelectual  que procura recordar os seus dereitos e sentirse unha máis na sociedade".

A Fundación Juan XXIII organizou onte unha xornada para achegar a discapacidade intelectual aos medios de comunicación, na que participaron profesionais de diferentes ámbitos.

Cousas tan sinxelas para calquera de nós e ás veces insignificantes, como poder dar a nosa opinión estar informados, formados, ter un emprego de calidade ou un nivel de vida axeitado, se convirten en retos a acadar para as persoas con discapacidade. "Para comprender hai que ampliar a mirada, deixar de pensar nas nosa limitacións e e pensar nos demáis", reclama Raquel, ainda que opina que co paso dos anos as cousas van cambiando grazas ás asociacións e á familia e "pasamos de estar demasiado protexidos a poder opinar, a que os nosos dereitos se teñan en conta".

Estes dereitos dos que fala Raquel son cousas sinxelas e básicas das que desfrutamos cada un de nós, pero que para eles son fundamentais para acadar que a sociedade sexa máis xusta e solidaria. "os dereitos están nos corazóns e nas cabezas da nosa sociedade, do noso contorno, na familia e nos amigos", destaca. O recoñecemento dos dereitos das persoas con discapacidade permitirá unha maior inclusión social destas persoas na sociedade, a súa principal meta. Sentirse incluídos, valorados e respactados, pero" a realidade é outra", denuncia Gonzalo Losada, usuario habitual do centro ocupacional.

Losada, en situación de desemprego coma a maioría dos xoves galegos e españois, traballou durante un tempo nunha empresa de reparto de publicidade, pero recoñece que a sociedade moitas veces non lles da a oportunidade de participar, xustificándose nas súas limitacións e sen valorar as súas capacidades.

Gonzalo, animado en poder acadar axiña un traballo, considera que a sociedade debe mudar canto antes o xeito "de mirarnos e que nos deixe opinar, só así seremos cidadáns activos e teremos igualdade de oportunidades"

Para que a sociedade sexa de todos e para todos, debe coñecer ben ás persoas con discapacidade, explica Losada, porque o máis importante é "que se dean conta de que somos persoas, con dereitos e obrigas, que aportamos ideas con cualidades e limitacións". Ahí é onde xogan un papel fundamental os medios de comunicación.

TRANSPARENCIA. A relación constante dos medios coa sociedade e o intercambio de opinións coas asociacións de persoas con discapacidade é imprecindible para poder tratar o tema con realismo e a veracidade que se merece. En Opinión do Licenciado en Ciencias da Comunicación, Juan Antonio Sacaluga, encargado de impartir a charla "O papel fundamental dos medios de comunicación na difusión da imaxe da discapacidade intelectual", os medios non teñen que ofrecer unha visión positiva, senón real. " Preocupame moito máis que os medios sexa rigurosos que amables", explica, "que saiban do que falan e que nos traten coma axentes sociais máis que coma colectivos que precisan solidariedade".

Sacaluga considera  preciso que exista unha cooperación entre as asociacións, os medios de comunicación, e os poderes públicos e "ainda que seguimos entre a visión solidaria e a responsable das persoas  con discapacidade, creo que non hai mellor xeito de ser solidario que sendo responsable".

Pero se debe dar un paso máis. Os centros e as asociacións deben abrirse ao público, aos medios, pero "carecemos de recursos", lamenta Sacaluga.

Existe unha falla de coñecemento e os medios, que van ao ritmo que marcan as asociacións, precisan poder achegarse a elas. "Deben ser transparentes, sen medo", matiza.

A xornada rematou cuns obradoiros sobre terminoloxía e sobre lectura fácil.

Enlace nova publicada no Diario de Pontevedra